ConSouls
 משתמש
 סיסמה
הרשמה | שכחתי סיסמה
מהי קונסולת הדור השמיני הבייתית הראשונה שרכשתם או מתכננים לרכוש?
Wii-U

Xbox One

PlayStation 4

אין תכנון לרכוש אף אחת


אם ברשותך משתמש רשום, אנא התחבר לפני ההצבעה
לקבלת עדכונים, תחרויות, הזמנות לארועים ועוד - הרשמו לעלון שלנו!

שם:       
דוא"ל:    
לא למלא:
         





תרגום מהיר

!בדקו איך אתם יכולים לתרום לאתר

Firefox - מומלץ


     

     

     

שמור אותנו בדלישס!      





כתבה

סיכום כנס GameIS 2011
נכתב ע"י kultuk בתאריך
21 באוקטובר 2011

 

יש הרבה דברים שאפשר לומר על תעשיית פיתוח המשחקים הדיגיטלים הישראלית, אבל "מתה" הוא לא אחד מהם. העדות המרכזית לכך, היא עמותה קטנה בשם GameIS שפועלת כבר 4 שנים במסגרות שונות אך לאחרונה עשתה צעד משמעותי נוסף לקידומה בכך שנרשמה כעמותה רשמית בארצינו הקטנטונת. אז נכון, העמותה עדיין כוללת כרגע רק כ-150 איש, אבל היופי בה היא האיכות ולא הכמות.

 

 

 

 

ביום שלישי (18.10) נערך הכנס הראשון של העמותה כעמותה (במסגרת פסטיבל אייקון האגדי בסנימטק ת"א), ובמסגרתו היו הרצאות רבות מבכירים בתעשייה ומאלה שכבר הצליחו לפרוץ את השוק המדברי בארץ ולקבל הכרה ברמה בינלאומית. רוב המשחקים עדיין בפלטפורמות הניידות, עם דגש ל-iOS ואנדרואיד, ובמשחקי Web, עם דגש ברור על הפייסבוק, אבל ישנם לא מעט חורגים מהכלל, אבל על כך ארחיב בהמשך. בין מקבצי ההרצאות בטקס נערכו תחרויות ראווה בין כוכבי נבחרת ישראל ESR ב-Starcraft 2 שבהחלט הראו יכולות רציניות באסטרטגיה מהירה.

 

 

 

 

המקבץ הראשון שפתח את היום, סיפר לנו על 2 חברות עם הצלחה ענקית בחו"ל. זה התחיל עם ניר צמח מ-LabPixies שהיו הראשונים בארץ שזכו בתואר "נקנו ע"י גוגל" בשנה שעברה. ההרצאה פירטה את קורותיה המעניינים, רק חבל שבדרך מעניינת קצת פחות. מייד לאחר מכן שמענו מאמיר הופנונג מ-Prime Sense המפורסמת, שלימד איך ב-7 צעדים פשוטים ניתן לבנות משחק תנועה בעזרת תוכנות קוד פתוח כמו Unity וקהילת OpenIN.

 

במקבץ השני, של ההרצאות זכינו לשמוע 4 פרוייקטים ישראלים שראו אור השנה, בינהם היה המשחק הישראלי הראשון ב-XBLA של חברת Spiky Snail וחברת Overwolf שהציגה לראשונה תכנים חדשים לתוכנה שלהם המשלבת אלמנטים חברתיים במשחקים, שבלטו מעל השאר. מיד לאחר מכן, בפנל של 4 אנשים שונים עם הישגים מרשימים לא פחות, התקיים דיון על המונח Gamification, מילת הבאז ה"חמה" ביותר בשנים האחרונות. מקבץ זה יסתיים בהסבר קטן, אך ממצה על המוצרים של חברת Rounds, שהיתה אחת מנותני החסות של הכנס.

 

 

 

 

מקבץ ההרצאות השלישי, והאחרון, התחיל במדריך מעניין בפיתוח חשיבה יצירתית במשחקים (כולל הטיפ הידוע - "פשוט הוסיפו זומבים"), ובכלים ודרכים להפצת משחק סלולרי בשוק הקיים. שתי ההרצאות האלה, היו יכולות בהחלט להיות סיום מעולה לערב, אם לא מייד לאחר מכן הייתהה ההרצאה מפי חברות Playtika שהיתה די דלת תוכן ועיניין. אבל לאחר יום מלא הצלחות, קשה להאשים על מספר אייטמים מרגשים קצת פחות.

 

לאחר תום מקבצי ההרצאות, התקיים טקס פרסי משחק השנה המסורתי, GameIS Awards 2011, שבו התחרו משחקים רבים ב-7 קטגוריות שונות, וכל משחק שזכה, בהחלט הצדיק את מיקומו. בין הבולטים היה גל ממילה, שלקח את הפרס הזוכה ב-2 קטגוריות שונות,"מיטוזה" בקטגוריית משחק הדפדפן הטוב ביותר, ו"במבה והחטיף החטוף 3" בקטגוריית המשחק הפירסומי הטוב ביותר. גם הייתי ממליץ לשים עין על יוצרי "Lucid Project" שזכו בפרס משחק הסטודנטים הטוב ביותר, וכרגע מחפשים דרכי הפצה רציניות למשחק הישראלי הראשון על מנוע ה-Unreal המפורסם.

 

 

 

 

לסיכום, אני בהחלט יכול לומר שנהנתי מהחלטתי להגיע לכנס בפעם הראשונה (מתוך ה-4 בהם הוא התקיים), ואני יודע שכל עוד זה תלוי בי, זו לא תהיה הפעם האחרונה. אציין כאן כי היו עוד משחקים רבים, חלקם הוצגו בהרצאות, חלקם באוהל פרוייקטי הסיום של בית ברל וחלקם היו מועמדים אך לא זכו, ושלא הוזכרו כאן, אך בהחלט מגיע להם לא מעט כבוד ומעניקים גאווה רבה הקהילה הישראלית. אוכל להודות שכלל שלא ידעתי שישנם כל כך הרבה סיפורי הצלחה ישראלים, אבל לפי רמת המוצרים המוצגים, המוגמרים והעתידיים, לא אתפלא אם מספר הסיפורי ההצלחה עוד יגדל משמעותית עד לכנס של שנה הבאה.

 





תגובות
 0
כתוב תגובה הדפס כתבה הרשם להזנה
שמור ושתף



תגובות


רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, בכדי להגיב התחברו למערכת
דרך פאנל הכניסה שבצד שמאל למעלה.
אם אינכם רשומים לחצו כאן להרשמה מידית לאתר ולפורום.



600 / תווים נותרו לתגובה