| מחבר |
הודעה |
megadeoxys
שחקן גיבור


הצטרף: 29 אפר' 2007
הודעות: 1956
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-21:20 |
 |
100 אחוז כי אמרת שזה קרה? |
_________________
 |
|
|
 |
eran
שחקן אלוף


הצטרף: 02 יול' 2008
הודעות: 1587
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-21:25 |
 |
כן נשמע כמו חידה מתחכמת
הנה עוד אחת:
שעון מצלצל כל שעה עגולה, את מספר השעה בצלצולים. 5 שניות כל צילצול.
אז בשעה 3 הוא יצלצל 3 צילצולים שכל צילצול 5 שניות.
כמה זמן יקח לכם לשמוע מה השעה בשעה 12?
זה מהחידות שמורידים מהאינטרנט בלייטון הראשון. |
|
|
|
 |
matan
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-21:30 |
 |
| megadeoxys כתב: |
| 100 אחוז כי אמרת שזה קרה? |
התשובה נכונה אבל ההסבר שגוי. זה אכן קרה אבל איך אני יכול להיות כ"כ בטוח? (סוף התשובה)
החידה לא מתחכמת, היא פשוט חידה שהפתרון שלה בעניי מפתיע מאוד, אבל אחרי שמבינים אותו זה פתאום נראה כל כך פשוט שלא ברור לך איך לא עלית על זה מייד
רמז גדול מאוד: כל אחד מהמשתתפים בפורום (בהנחה שכולכם בנים) הוא חבר בשושלת כמו זו שתוארה בחידה |
נערך לאחרונה על-ידי matan בתאריך חמישי אוק' 22, 2009 ב-21:35, סך-הכל נערך פעם אחת |
|
|
 |
matan
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-21:34 |
 |
| eran כתב: |
כן נשמע כמו חידה מתחכמת
הנה עוד אחת:
שעון מצלצל כל שעה עגולה, את מספר השעה בצלצולים. 5 שניות כל צילצול.
אז בשעה 3 הוא יצלצל 3 צילצולים שכל צילצול 5 שניות.
כמה זמן יקח לכם לשמוע מה השעה בשעה 12?
זה מהחידות שמורידים מהאינטרנט בלייטון הראשון. |
אני מניח שהפתרון הוא לא 60 שניות, כי אז זה היה פשוט מידי, אבל אני לא מבין איך זה יכול להיות כל דבר אחר...
(לא הורדתי את החידות בלייטון הראשון כי מעולם לא הצלחתי לחבר את ה-DS שלי לאינטרנט בדירה) |
|
|
|
 |
megadeoxys
שחקן גיבור


הצטרף: 29 אפר' 2007
הודעות: 1956
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-22:00 |
 |
אני אניח שזה לא 0 שניות כי הוא יתחכם ולא יצלצל בכלל!
מתן, כי אם אחד לא היה זכר לא הייתי קיים?
זה נשמע דבילי, כאילו יכלה להיות נקבה שתתחתן עם מישהו וזהו
אין לי רעיונות האמת, אני בעד למסור את התשובה! |
_________________
 |
|
|
 |
eran
שחקן אלוף


הצטרף: 02 יול' 2008
הודעות: 1587
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-23:02 |
 |
אהה זה כמו נגיד אדם וחווה שהולידו בנים ובנות,
שהתרבו וככה חייבים להוליד עוד בנים כי אם היו רק בנות זה לא היה נמשך.
לא?
בקשר לשעון, רמז: אישית חשבתי על התשובה אבל חשבתי שזה לא הגיוני שהתשובה כזאת. אולי גם לכם זה קרה.. |
|
|
|
 |
matan
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-23:29 |
 |
| eran כתב: |
אהה זה כמו נגיד אדם וחווה שהולידו בנים ובנות,
שהתרבו וככה חייבים להוליד עוד בנים כי אם היו רק בנות זה לא היה נמשך.
לא? |
כן, אבל זה עדיין לא מסביר למה חייב להיות בן בכל דור (כמו שאמר מגה, אפשרי שיהיה מישהו שיש לו רק בנות ואחת הבנות תוליד בנים בעזרת בן משושלת אחרת).
טוב, אני אתן כבר את הפתרון המלא למי שמעוניין (אבל אתם מוזמנים לא לקרוא ולהמשיך לחשוב על זה כי זה באמת מאוד פשוט )
הפתרון:
דוגמא לדרך ליצור שושלת כזו - קחו את עצמכם (אתם האחרונים - כלומר מספר 200 בשושלת). יש לכם אבא. לאבא שלכם יש אבא (=סבא), ולסבא שלכם יש אבא (סבא רבא) וכך הלאה אפשר להמשיך 200 פעמים עד לסבא רבא רבא רבא רבא (200 פעמים רבא). זו שושלת באורך 200 של זכרים שמקיימת את הסיפור בחידה
סוף הפתרון המלא
דרך אגב, דבר מעניין בנוגע לפתרון הוא שאפשר ליצור באופן כזה כל רצף של זכרים נקבות שרוצים, למשל שושלת באורך 200 של נקבות, ושושלת באורך 200 של זכר-נקבה-זכר-נקבה לסירוגין (מישהו שהיתה לו בת שלה היה בן שלו היתה בת שלה היה בן וכך הלאה) או זכר-זכר-נקבה-זכר-זכר-נקבה וכו'. |
נערך לאחרונה על-ידי matan בתאריך חמישי אוק' 22, 2009 ב-23:33, סך-הכל נערך 2 פעמים |
|
|
 |
megadeoxys
שחקן גיבור


הצטרף: 29 אפר' 2007
הודעות: 1956
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-23:48 |
 |
אבל זה עדיין מפגר, זה לא שושלת אחת PER SAY, זה איזה מיליון
ז'תומרת יכול שהיה אבא, ואז נולד לו בן, ואז עוד אחד, ואז בת שהתחתנה עם מישהו משושלת אחרת, ואז הבן שלהם זה אבא שלי
או שאני לא מבין פה משהו או שהחידה לקויה. |
_________________
 |
|
|
 |
matan
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-23:57 |
 |
| megadeoxys כתב: |
אבל זה עדיין מפגר, זה לא שושלת אחת PER SAY, זה איזה מיליון
ז'תומרת יכול שהיה אבא, ואז נולד לו בן, ואז עוד אחד, ואז בת שהתחתנה עם מישהו משושלת אחרת, ואז הבן שלהם זה אבא שלי
או שאני לא מבין פה משהו או שהחידה לקויה. |
לא - אני אסביר בפירוט עבור הדוגמא שלך. הדוגמא שלך היתה של שושלת באורך 6 אז ניצור שושלת כזו:
אבא של אבא של אבא של אבא של אבא שלך
שבנו היה אבא של אבא של אבא של אבא שלך
שבנו היה אבא של אבא של אבא שלך
שבנו היה אבא של אבא שלך
שבנו היה אבא שלך
שבנו היה אתה
זו שושלת באורך 6 של זכרים בלבד. הדוגמא שאתה נתת היתה של שושלת אחרת כי הרביעי בשושלת אצלך היתה נקבה (כלומר אמא של אבא שלך) ולא זכר. |
|
|
|
 |
megadeoxys
שחקן גיבור


הצטרף: 29 אפר' 2007
הודעות: 1956
|
פורסם:
שישי אוק' 23, 2009 ב-07:30 |
 |
אבל זה בדיוק העניין, לא חייב להיות הכל גברים והכל נשים בשושלת אחת
והסיכויים שזה יקרה גם לא גדולים במיוחד. זה מצריך חישוב של הסתברות. |
_________________
 |
|
|
 |
matan
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80
|
פורסם:
שישי אוק' 23, 2009 ב-07:58 |
 |
טוב, קשה לי כבר להמשיך להסביר כי אני לא ממש מבין מה הבעיה. השאלה היתה האם קיימת שושלת כזו (למשל באורך 6 - באופן דומה עבור 200). אכן קיימת כזו כמו בדוגמא שהבאתי בפירוט למעלה - כל האנשים בדוגמא שנתתי הם אנשים שאכן היו קיימים בעולם, וכל אחד מהם הוא בן זכר של זה שהיה לפניו, אז מה הבעיה?
אם זה עדיין לא ברור תחשוב על אותה שאלה עבור שושלת באורך 2. כלומר - השאלה היתה "מהו הסיכוי שאי פעם בהסטוריה האנושית היה מישהו שהיה לו בן ושלבן הזה היה בן". הסיכוי הוא 100%, כי לסבא שלי מצד אבא היה בן (אבא שלי) ולאבא שלי היה בן (אני). |
|
|
|
 |
matan
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80
|
פורסם:
שישי אוק' 23, 2009 ב-08:01 |
 |
| eran כתב: |
כן נשמע כמו חידה מתחכמת
הנה עוד אחת:
שעון מצלצל כל שעה עגולה, את מספר השעה בצלצולים. 5 שניות כל צילצול.
אז בשעה 3 הוא יצלצל 3 צילצולים שכל צילצול 5 שניות.
כמה זמן יקח לכם לשמוע מה השעה בשעה 12? |
אה אוקיי, נראה לי שהבנתי מה התשובה!
התשובה היא 55 שניות, כיוון שאחרי 55 שניות יגמר הצלצול ה-11 ויתחיל הצלצול ה-12, ולא צריך לחכות שיגמר הצלצול ה-12 כדי לדעת מה השעה  |
|
|
|
 |
megadeoxys
שחקן גיבור


הצטרף: 29 אפר' 2007
הודעות: 1956
|
פורסם:
שישי אוק' 23, 2009 ב-13:19 |
 |
מתן, אבל שאלת מה הסיכויים, רק כי אולי זה באמת קרה לא אומר שהסיכוי שזה באמת קרה הוא 100 אחוז
למרות שכן אהבתי את הניסוח הזה:
היה פעם אבא, לאבא הזה היה בן, וגם לו היה בן וכן הלאה במשך 200 דורות, מה הסיכוי שזה קרה במציאות?
ואז 100 אחוז, כי הרגע אמרת לי שהיה. |
_________________
 |
|
|
 |
eran
שחקן אלוף


הצטרף: 02 יול' 2008
הודעות: 1587
|
פורסם:
שישי אוק' 23, 2009 ב-14:17 |
 |
כן זה לא חייב לקרות,
והתשובה נכונה  |
|
|
|
 |
matan
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80
|
פורסם:
שישי אוק' 23, 2009 ב-18:53 |
 |
| megadeoxys כתב: |
| מתן, אבל שאלת מה הסיכויים, רק כי אולי זה באמת קרה לא אומר שהסיכוי שזה באמת קרה הוא 100 אחוז |
הא?? אבל הראתי שזה אכן באמת קרה לא שזה "אולי באמת קרה" (אלא אם כן אתה לא בטוח שאבא של אבא של אבא של אבא של אבא שלך היה אדם אמיתי). טוב, אני כבר נכנע החידה תקפה וחוקית לגמרי בלי שום התכחמויות אבל אין לי כוח כבר להמשיך להסביר. אני אתן אולי הסבר אחרון בכל זאת רק למקרה שזה יבהיר - השאלה בעצם היתה שקולה ללשאול "מה הסיכוי שאי פעם היה מישהו שהיה לו אבא ושלאבא הזה היה אבא ושלאבא הזה היה אבא וכך הלאה במשך 200 דורות". כשמנסחים את זה ככה זה שקול לגמרי, אבל כאן ברור שהסיכוי הוא 100% כיוון שלכל אחד חייב להיות אבא.
אולי עדיף לנסח את השאלה "האם אי פעם היה אדם שהיה לו בן שהיה לו בן שהיה לו בן שהיה לו בן במשך 200 דורות?" ולא לבלבל עם "מה הסיכוי". |
|
|
|
 |
|
|
|
|