למי שלא מכיר את Puzzle Fighter, הוא דווקא אחד ממשחקי הפאזל הפשוטים ביותר: אבנים צבעוניות המחולקות ל4 צבעים, נופלות בקבוצות של 2 (במקרה של המשחק הזה 3) ומדי פעם נופלות אבני השמדה, כשאבן השמדה בצבע מסויים נוגעת באבן מאותו הצבע, כל האבנים מהצבע הזה שנוגעות בה כולל היא עצמה נעלמות מהלוח.
תוסף נחמד בפאזל פייטר הוא העובדה שניתן ליצור ריבועים/מלבנים של אבנים מאותו צבע, שהשמדתן ממטירה הרס וחורבן על היריב.
Puzzle Chronicles אם כך הוא קונספט מעניין וקליל, אלא שהוא סובל משלל רחב של בעיות:
טעינה: המשחק שומר אחרי כל פעולה (כולל כניסה לקרב), והוא עושה זאת בהפגנתיות מעצבנת (ולא סמל קטן בצד) ולוקח את הזמן. בנוסף לכך, לפני כל קרב, סצינת עלילה,
ותוך כדיי קרב כאשר מחיקה משמעותית או מהלך מיוחד קורים המשחק טוען מידע (למרות שהוא משחק PSN שמותקן על ההארד דיסק!).
בנוסף לכך, כשזה קורה בזמן קרב, זה משתק את האקשן לכמה שניות, שבהן היריב ממשיך לשחק! בעיה תכנותית נוראית ותמוה שהוציאו את המשחק לשוק במצב הזה.
בנוסף לכך, העלילה גנרית כל כך שזה לא מצחיק בכלל, אני אמנם רק בפרק 3-4, אבל אני משחק לוחם ברברי (אין פה בחירה, לא כמו פאזל קווסט) שהשבט שלו נחטף ע"י סוחרי עבדים, רק כשהוא הוצא למכירה, המכשפת שקנתה אותו שחררה אותו ומדריכה אותו להתעמת עם החוטפים של השבט.
אין פה פוליטיקה בין מדינות או אתיקה ואפיות מדהימה שאופיינית לשני משחקי פאזל קווסט, וגם הסגנון האומנותי והמוזיקלי ירוד.
בסה"כ הקונספט מאוד מעניין וכיפי, אבל חוסר פוליש על התכנות גורמת למשחק להיות מתסכל מהסיבות הלא נכונות, ונראה שאין בקסמים וביכולות את הגיוון וההשקעה שאופיינים למשחק שהוא מנסה לחקות.
המשחק יצא ראשית לPSP ב30$ (לPSN ואני מניח שגם לUMD), והשבוע יצא לPSN בגרסאת פס3 זו ב10$, אני ממליץ ללידור ולמיקי להוריד ממני ולשחק (
) אבל כל השאר, תתרחקו מזה: זה רחוק מהרף הגבוה שפאזל קווסט מציב, ואתם תמצאו את עצמכם מעדיפים לשחק בPuzzle Quest: Galactrix, שסובל ממשחקיות מסובכת מדי, עולם פתוח מדי ועלילה רופפת מדי, מאשר בחיקוי העלוב הזה.
6.5-7 בסולם I.T.P, וזה בעיקר כי הקונספט מצויין.