ConSouls
 משתמש
 סיסמה
הרשמה | שכחתי סיסמה
מהי קונסולת הדור השמיני הבייתית הראשונה שרכשתם או מתכננים לרכוש?
Wii-U

Xbox One

PlayStation 4

אין תכנון לרכוש אף אחת


אם ברשותך משתמש רשום, אנא התחבר לפני ההצבעה
לקבלת עדכונים, תחרויות, הזמנות לארועים ועוד - הרשמו לעלון שלנו!

שם:       
דוא"ל:    
לא למלא:
         





תרגום מהיר

!בדקו איך אתם יכולים לתרום לאתר

Firefox - מומלץ


     

     

     

שמור אותנו בדלישס!      





 ביקורת

Sonic the Hedgehog 4: Episode 1 - ביקורת
נכתב ע"י BladeBlur בתאריך
01 בנובמבר 2010


Sonic the Hedgehog 4: Episode 1
מפתחת: Sonic Team
מפיצה: Sega
תאריך יציאה: 07/10/2010
ז'אנר: פלטפורמה
פלטפורמות: Wii, Xbox 360, PS3, iOS





 

הרבה אנשים יופתעו לגלות שלא ממש התרגשתי לקראת יציאתו של סוניק 4. נכון, עברו 16 שנה מאז יצא 3, אבל מאז הסדרה עברה הרבה עליות ומורדות, בעיקר מורדות. סוניק 3 הציג שלבים עצומים עם דרכים רבות ואורך חיים גבוה יחסית למשחק בז'אנר זה, בעוד כשראיתי סרטונים מהמשחק, הוא נראה יותר זהה לסוניק 2, שלדעתי (ורק לדעתי, אתם לא חייבים להגיב!) הוא החלש בטרילוגיה. עם זאת, אוקטובר הגיע וסוף סוף זכיתי לשחק במשחק שאלפים ציפו לו בכיליון עיניים כל 2010. האם הוא שווה את ההמתנה? כן ולא.

 

המשחק מחזיר את השחקנים לזמנים בהם לא היו סצינות או קטעי לימוד, אלא נותן קונספט פשוט: אתה סוניק, רובוטניק רשע, חייבים לחסלו. סוניק 4 הוא חזרה לבסיס ונחשב כמחווה מוחלטת לטרילוגיה, בעיקר ל-1 ו-2. סוניק מסוגל לבצע את כל יכולותיו הקלאסיות, החל מלקפוץ על רובוטים מרושעים ועד ל-Spin Dash הקלאסי בו הוא צובר מהירות רבה.

 

 

 

 

מהלך חדש שנוסף מהמשחקים התלת-ממדים של הסדרה הוא המתקפה המתבייתת, דבר שמאפשר לסוניק, בעודו באוויר, להתביית על הרובוט הקרוב ביותר, ואם ישנם כמה, לחסלם אחד אחר השני. בעוד שהרבה אנשים ימצאו תוספת זו למשהו ש"שובר" את המשחק, אני מרוצה מהתוספת לא רק בגלל שמדובר במהלך שמקל על הבסת אויבים, אלא גם אמצעי להגיע מקצה אחד של פלטפורמה למשניהו, בעיקר לקראת סוף המשחק. המשחק גם עוזר לשחקנים לדעת מתי אפשר לבצע מתקפות אלו בזכות סמן מטרה על האויב או העצם הקרוב ביותר על מנת להמחיש על מה ניתן להתביית.

 

מלבד התוספת הזו, השליטה והעיצוב במשחק זהים למה שאתם זוכרים, במובן הטוב של המילה. ישנם לופים מטורפים, דרכי זיג-זאג וקפיצות ענקיות. כל שלב במשחק הוא הומאג' לשלב קודם בסדרה שמצד אחד שומר על מראיהו הקלאסי, אך מצד שני מציג מספר אלמנטים ייחודיים. השלב הראשון, Splash Hill, הוא מעין שילוב של Green Hill מסוניק 1 ו-Emerald Hill מסוניק 2. בעוד שבמערכה הראשונה הכל מתחיל כרגיל, לקראת המערכות הבאות ישנם אלמנטים חדשים שנוספים, כמו למשל שרכים שעליהם סוניק יכול להתנדנד (למרות שאני לא בטוח איך הדברים האלה תלויים על השמיים).

 

 

sonic-4-ep1-1

 

 

ב-Casino Street, מחווה לשלב הקלאסי מסוניק 2, ניתן לרוץ בעיר הנאון המרהיבה ולהרוויח מספר רב של טבעות. בדומה ל-Splash Hill, בעוד שהמערכה הראשונה שומרת על המבנה הקלאסי של השלב, שתי המערכות הבאות מוסיפות אלמנטים חדשים. המערכה השניה (שאישית השלב האהוב עליי במשחק) מרובה בקלפים גדולים שניתן להפוכם כאשר סוניק עובר לידם. אם נוצרת "סרייה" של 3 ברצף, כמו למשל 3 קלפי טבעות, זוכים בפרס, בדומה ל-Slot Machine הקלאסי, אבל הרבה יותר קל לזכות. אחד מהרגעים המרתקים ביותר במשחק קורים כשסוניק מתביית על חפיסת קלפים ענקיים ולאחר מספר פעמים, הקלפים יוצרים שביל ענק שסוניק רץ עליו ברקע או מלפנים, דבר שבהחלט מעניק למשחק נקודות בונוס לציון הסופי.

 

Lost Labyrinth היה שלב שדי דאגתי לגביו כשראיתי את הכותר. Labyrinth Zone ללא ספק היה השלב המייגע ביותר בסוניק 1, אבל למרבה הפלא הקיפוד שלנו נכנס למים רק במערכה האחרונה. המערכה הראשונה כוללת בעיקר בריחה בסלעים ענקים בסטייל אינדיאנה ג'ונס וניווט בין מלכודות מסוכנות. המערכה השניה היא המקורית ביותר במשחק כשסוניק מחזיק בלפיד כל השלב ועליו להדליק משואות שעוזרות לא רק להאיר את הדרך, אך גם להפעיל מתגים שגורמים לפלטפורמות להופיע או לפוצץ קירות שחוסמים את הדרך. המערכה הזו היא שינוי מרענן משאר השלבים מכיוון ששחקן צריך לחשוב יותר מהרגיל, ואני תמיד מעריך את זה. ישנו גם Mad Gear, המבצר של רובוטניק, או פשוט השלב Metropolis עם שם שונה. אני לא רוצה לחשוף יותר מדי על השלב הזה אבל אני לפחות אגיד שהמערכה האחרונה של השלב מרתקת במיוחד.

 



1 2
תגובות
 20
כתוב תגובה הדפס כתבה הרשם להזנה
שמור ושתף



תגובות

1. נכתב ע"י Meta Ridley בתאריך 01 בנובמבר 2010 בשעה 20:08 דיווח

אני דווקא לא שונא כל כך את הפסקול. אני רק שונא את המוסיקה של הבוס האחרון ולא מרגישה אדירה כמו האחרים בקלאסיים (ב3 המוסיקה של דוומסדיי זוון הייתה כזאת אדירה).
וכן מחיר של 15$ זה גבוהה יותר מדי למה שהמשחק מציע. אם זה היה המשחק המלא אז זה היה מחיר הגיוני.

בכל מקרה כמעריץ סוניק לא קטן אני נהנתי מהמשחק,ומחכה לפרק 2 ומקווה שיהיו שלבים מקוריים ולא העתקות



2. נכתב ע"י guyho בתאריך 01 בנובמבר 2010 בשעה 21:09 דיווח

אני לא יודע מה איתכם לדעתי- הפסקול הוא הברקה בעיקר ב-mad gear.
הוא בהחלט קצר אבל אי אפשר להכחיש שהוא ממכר והבעיה היחידה לדעתי זה באמת המחיר, נקווה שהמשחקים הבאים יהיו ארוכים יותר ויקרים רק בקצת (אורך שווה כסף).



3. נכתב ע"י guyho בתאריך 01 בנובמבר 2010 בשעה 21:09 דיווח

היה לי רעיון לא רע לאזור חדש - digital palace zone כמו אזור אלקטרוני מלא בחשמל וכל מיני דברים כאלה...
ויכול להיות גם חלקים שסוניק נכנס לתוך שבב זיכרון ענק של מגה דרייב ואז חוזר לדו מימד המקורי כמו ב-91 ' וגם הסאונד הופך ל-16 (הכוונה שלי בכללי זה digital palace רק ב-16 ביט וזה יהיה רק בחלקים מסוימים). אבל זה רק רעיון ומי שרוצה שיאמר את דעתו.



4. נכתב ע"י BladeBlur בתאריך 01 בנובמבר 2010 בשעה 21:09 דיווח

ציינתי שMad Gear היה טוב. הבעיה עם הפסקול זה או שניסו לשחזר את המשחקים הקלאסיים יותר מדי או שניסו להתאים את המוזיקה לאווירה של המשחק, מה שהרבה משחקים מודרניים עושים בזמן האחרון.

7.5 זה לא ציון רע בכלל, אבל אני חושב שאם ST ילמדו מהטעויות של פרק 1, 2 יהיה 8-9.



5. נכתב ע"י hcsp1 בתאריך 01 בנובמבר 2010 בשעה 21:09 דיווח

אני מסכים איתך בנוגע לאורך, המחיר והמוזיקה(המוזיקה בשלבי הבונוס חירפנה לי ת'שכל!) אבל עדיין נהנתי מהמשחק והוא ממכר בטירוף...
דרך אגב, ביקורת מעולה דניאל, כיף לקרוא את הביקורות שלך. מחכה לאחת של סוניק קולורס!



6. נכתב ע"י guyho בתאריך 02 בנובמבר 2010 בשעה 06:06 דיווח

אם אני הייתי יכול לתת ציון אז הייתי נותן טיפ טיפה יותר כי ממש ממכר אבל אם זה היה יותר ארוך זה היה עוד יותר ממכר כי היו יותר דברים לחזור עליהם.
אגב, לדעתם שהיה אפשר לבחור שלב זו הייתה בעיה?



7. נכתב ע"י FirePhoenix בתאריך 02 בנובמבר 2010 בשעה 07:07 דיווח

אחלה ביקורת דניאל:)
אני מסכים לכל מילה.שלבי הבונוס היו כל כך מעצבנים!



8. נכתב ע"י BladeBlur בתאריך 02 בנובמבר 2010 בשעה 07:07 דיווח

הקטע של בחירת השלב די הציקה כי לדעתי זה די הורס את האלמנט ה"קלאסי" של המשחק, אבל לא יותר מדי כדי לפגוע בציון הסופי. מצד שני זה רעיון טוב מכיוון שאם רוצים להשיג את כל האמרלדים זה עוזר. אז הכל בסופו של דבר תלוי בפרספקטיבה.



9. נכתב ע"י guyho בתאריך 02 בנובמבר 2010 בשעה 13:01 דיווח

צודק...
לדעתי הם היו צריכים לעשות אפשרות לבחירת השלב רק אחרי שגמרת את המשחק (עם/בלי אמרלדים זה לא משנה) ואז זה היה אפשרות שמוסיפה המון בגלל האמרלדים.



10. נכתב ע"י EpicShow בתאריך 02 בנובמבר 2010 בשעה 16:04 דיווח

לא שיחקתי עדיין..
אוטוטו יש לי 16 - משמע חשבון בנק צעיר, משמע כרטיס אשראי, משמע נראה אם נקנה או לא...



11. נכתב ע"י guyho בתאריך 02 בנובמבר 2010 בשעה 16:04 דיווח

ל-epic show- אני ממליץ על המשחק אבל לא ברמה כזאת שצריך לקנות אותו מיד. אני במקומך הייתי מחכה לפרק 2 ואם תאהב אותו- תוריד את 1 כדי לראות איך זה התחיל.



12. נכתב ע"י biggoron בתאריך 02 בנובמבר 2010 בשעה 17:05 דיווח

אחלה ביקורת, בהחלט הסוניק הכי מוצלח ב- 16 שנים האחרונות



13. נכתב ע"י guyho בתאריך 02 בנובמבר 2010 בשעה 18:06 דיווח

או ולגבי הקטע אם הסופר סוניק- במקור היה אפשר לשחק עם סופר סוניק גם בסוניק אדווצ'ר עם 50 טבעות אבל סגה לא השתמשו בזה.



14. נכתב ע"י BladeBlur בתאריך 02 בנובמבר 2010 בשעה 19:07 דיווח

תאמינו או לא אהבתי את סוניק אדוונצ'ר 2 יותר מסוניק 4, מה שיפתיע אנשים רבים. מצד שני סוניק אדוונצ'ר 2 הוא קלאסיקה עבורי :P.



15. נכתב ע"י hcsp1 בתאריך 02 בנובמבר 2010 בשעה 20:08 דיווח

דיי ציפיתי לזה שאתה אוהב יותר את אדוונצ'ר 2... וביגורון... היו סוניקים טובים ב-16 שנה האחרונות... היה כישלון עם סוניק 06 אבל אלו שלפניו(פרט למשחק של שאדו) וגם כמה שאחריו היו טובים




1 2


רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, בכדי להגיב התחברו למערכת
דרך פאנל הכניסה שבצד שמאל למעלה.
אם אינכם רשומים לחצו כאן להרשמה מידית לאתר ולפורום.



600 / תווים נותרו לתגובה