ConSouls
 משתמש
 סיסמה
הרשמה | שכחתי סיסמה
מהי קונסולת הדור השמיני הבייתית הראשונה שרכשתם או מתכננים לרכוש?
Wii-U

Xbox One

PlayStation 4

אין תכנון לרכוש אף אחת


אם ברשותך משתמש רשום, אנא התחבר לפני ההצבעה
לקבלת עדכונים, תחרויות, הזמנות לארועים ועוד - הרשמו לעלון שלנו!

שם:       
דוא"ל:    
לא למלא:
         





תרגום מהיר

!בדקו איך אתם יכולים לתרום לאתר

Firefox - מומלץ


     

     

     

שמור אותנו בדלישס!      





הסבר דירוג ביקורות

למי שתהה אי פעם כיצד מחושבים הציונים ב-ConSouls ומהי דרך הדירוג של המשחקים, הגיע למקום הנכון. במדריך הצנוע הזה תוכלו ללמוד את הקטגוריות שבהם נשפט כל משחק, פירושם של הציונים וכמובן, שיטת הניקוד.

כמו ברוב האתרים, בקונסולס אנו משתמשים בשיטת ניקוד מספרית שמבטאת את טיבו של המשחק. ככל שהמספר גבוה יותר, המשחק טוב יותר, משמע שמשחקים שקיבלו 9 הם משחקי חובה ואילו משחקים שקיבלו 2 הם לא משחקים ששווים את הזמן.

קטגוריות
המשחקים נשפטים לפי 5 קטגוריות: משחקיות, גרפיקה, סאונד, אורך חיים והנאה. כל משחק נשפט באותה מידה אך לכל אחת מהקטגוריות משקל שונה בציון הסופי.

משחקיות
הקטגוריה בעלת המשקל הרב ביותר. פה נכנסים ההיבטים הטכניים של המשחק, מהאופציות הרבות שאפשר למצוא בו ועד לשליטה. אם משחק מציג משחקיות מקורית וממשק שקל להתרגל אליו, אז סביר להניח שיקבל ציון גבוה. אם המשחקיות חוזרת על עצמה והשליטה נעשית מייגעת (כמו במשחקים מסוימים שכפתורים מגיבים כמה שניות לאחר לחיצתם) אז הציון יהיה נמוך.
המשחקיות שווה ל-0.3 מהציון מכיוון שמדובר בהיבט החשוב ביותר שצריך להיות במשחק.

גרפיקה
גרפיקה הוא הדבר הראשון המושך את השחקן למשחק. שחקנים כיום נמשכים לגרפיקה יפה, ואי אפשר להאשימם. גרפיקה הוא היבט חשוב במשחק, כי רצוי שמשחקים יראו טוב ושיהיו בעלי טקסטורות סבירות, אפקטים, שלבים מעוצבים היטב ובלי בעיות טכניות שיגרמו לדמויות להיכנס דרך חפצים דוממים. לעומת זאת, חשוב לציין שגרפיקה הוא לא הדבר החשוב ביותר במשחק כי גרפיקה טובה יכולה לבוא במחיר של משחקיות טובה.
ולכן, הציון הגרפי שווה ל-0.2 (או 0.1).

סאונד
למרות שהשווי של הסאונד במשחקים נמוך בהשוואה לשאר הקטגוריות, סאונד הוא דבר חשוב במשחקים היום כי בזכות פסקול טוב ואפקטים צלולים אפשר להנות מהאווירה של המשחק כמו שצריך. לדוגמא אם יש מוזיקה עצובה ברגע שאחת מהדמויות 'נפטרה' אז זה פלוס, לעומת זאת יש משחקים ששמים מוזיקה במקומות לא נכונים כמו 'מוזיקת רוק' בסין העתיקה. המוזיקה הוא ההיבט הראשי שאליו נתייחס בסאונד ולאחר מכן האפקטים ואם יש, גם לדיבוב.
הציון שווה ל-0.1.

אורך חיים
השורה התחתונה, האם שווה לבזבז את הכסף עבור המשחק? כאשר מחיר המשחקים הוא גבוה יחסית, רצוי לדעת אם המחיר ששילמתם עליהם ישתלם עבורכם. בנקודה זו המשחקים נשפטים לפי הז'אנר שלהם. לדוגמא, משחקי אקשן הם קצרים יחסית ומשתרעים על גבי 10 שעות בממוצע, כך שמשחק אקשן שנמשך 20 שעות יקבל ציון גבוה. משחקי תפקידים ידועים כמשחקים ארוכים שנמשכים 30 עד 40 שעות, כך שמשחק תפקידים שנמשך 50 שעות יקבל ציון גבוה בעוד משחקי תפקידים שנמשכים 10 שעות יקבלו ציון נמוך. כמו כן, משחקים שמושכים את השחקן לשחק במשחק יותר מפעם אחת בעזרת בונוסים ומצבים נוספים למשל, שמגדילים את אורך החיים של המשחק, יקבלו ציון גבוה יותר.
הציון שווה ל-0.2 (או 0.1).

הנאה
מה שווה משחק אם הוא לא מהנה? בשביל זה קיימת קטגורית ההנאה, בכדי להראות עד כמה המשחק כייפי. קטגוריה המסמלת אם המבקר נהנה מהמשחק לכל אורך הדרך מבלי להשתעמם ושאף כיף לחזור אליו לפעם שנייה.
הציון שווה ל-0.3.

שיטת חישוב הציון הסופי
כאמור, לכל קטגוריה במערך הציונים שלנו יש שווי שמסביר כמה שווה כל קטגוריה.

משחקיות – 0.3
גרפיקה – 0.2 (או 0.1 לסירוגין)
סאונד – 0.1
אורך חיים – 0.2 (או 0.1 לסירוגין)
הנאה – 0.3

בכדי להסביר טוב יותר כיצד מערכת זו עובדת, נדגים את שיטת החישוב עם משחק שדורג לראשונה באתרנו: Mega Man: Network Transmission וקיבל את הציונים הבאים:

משחקיות – 6
גרפיקה – 6
סאונד – 4
אורך חיים – 4
הנאה – 5

הציון הראשוני מתחיל מ-10.
במשחקיות המשחק קיבל 6, ולכל נקודת מינוס במשחקיות, יורד למשחק 0.3 מהציון. כלומר שבסה"כ 1.2 נקודות ירדו מהציון (8.8).
בגרפיקה המשחק קיבל 6, לכן יש צורך להוריד 0.2 בהתחלה, אחר כך ב0.1, ולאחר מכן פעם נוספת 0.2 ושוב 0.1 וכן הלאה. למשחק ירדו 0.6 נקודות מהציון. (8.2)
חישוב הסאונד הוא הפשוט ביותר, משום שכל נקודה מפחיתה 0.1 מהציון. 6=10-4 כלומר שיירדו 0.6 נקודות מהציון. (7.6)
אורך החיים פועל לסירוגין עם הגרפיקה. אם בגרפיקה יורד בהתחלה 0.2, באורך חיים יורד 0.1. ולכן, אם בגרפיקה יורד 0.1, באורך חיים יורד 0.2 וכן הלאה. באורך החיים מתחילים להוריד ב-0.1 ואילו בגרפיקה מתחילים ב0.2, ולכן יירדו למשחק בסה"כ 0.9 נקודות מהציון. (6.8)
ההנאה שוות ערך למשחקיות. לכן יירדו 0.3 על כל נקודת מינוס. ולכן יירדו 1.5 נקודות מהציון. (5.3)
לסיכום, במילים מובנות יותר, שיטת הדירוג שלנו עוזרת לאזן את האספקטים של המשחק על מנת שאתם תוכלו לדעת מה שווה לקנות ומה לא.

פירוט הציונים
אלו הם הציונים שלפיהם אנו שופטים משחקים.

10 (מושלם)
הקרם ד-לה קרם. המשחק האולטימטיבי. קשה מאוד למצוא אחד כזה, מסיבה פשוטה, לא יצא כזה דבר! משחק כזה חייב להצליח בכל תחום אפשרי, מה שמעט מאוד פעמים קורה.

9.0 - 9.9 (מעולה)
משחק שחייב להיות בספריה של כל אחד או מקסימום חובה על אדם לשחק בו פעם אחת. משחקים כאלה מסוגלים להפוך לקלאסיקה מיידית בקרב לכל שחקן.

8.0 - 8.9 (נהדר)
משחקים כאלה שווים התייחסות לאוהבי הז'אנר שאליו הם משתייכים. בניגוד למשחקים ה"מעולים" יש בהם כמה בעיות קטנות שמונעות מהם את המעמד הנכסף אבל גם בהם מסתתרות הפתעות שישפיעו על השחקן.

7.0 - 7.9 (טוב)
משחקים שמצליחים להינצל מהרמה הגרועה והם פשוט מוגדרים כטובים. הדבר הרע פה היא שהם לא יוצאי דופן והולכים יותר מדי לפי הכללים, או שחסר בהם משהו כדי לעניין שחקנים חדשים. עם זאת, הם מתפקדים כראוי ושווים מבט.

6.0 - 6.9 (סביר)
מכאן הדברים מתחילים להתדרדר. משחקים שמגיעים לרמות האלה הם בעלי רעיון טוב שלא מבוצע כראוי. משחקים כאלה הם לא רעים, אלא הם פשוט נבלעים ע"י המשחקים הטובים מהם ולכן מודגשים בהם רק ההיבטים הרעים. אפשר לקנותם אך רצוי להיזהר.

5.0 - 5.9 (ממוצע)
משחקים ממוצעים הם... ממוצעים. רוב המשחקים שמגיעים לפה הם קצרים ופשטניים ולא רצוי להתעמק בהם יותר מדי. רק חובבי הז'אנר יסכימו לקנותם במקרה הטוב.

4.0 - 4.9 (רע)
אין צורך לפרט יותר מדי. המשחקים שמגיעים לדירוג זה הם לא ברמה של המשחקים "שלמעלה" והם מסוגלים להעניק לשחקן רק קומץ של שעות הנאה.

3.0 - 3.9 (איום)
בדומה למשחקים ה"רעים", המשחקים ה"איומים" גם הם לא מומלצים בשום פנים ואופן והם אף יותר נחותים.

2.0 - 2.9 (גרוע)
משחקים רגילים יכולים להגיע לרמה הזאת כשאין שום סיבה לקנות את המשחק. כל אספקט נעשה בצורה עלובה ואין טעם לשלם כסף על הדרעק של המפתחים.

1.0 - 1.9 (אסון)
איפה להתחיל? המממ... נוכל להגיד כזה דבר, אלו משחקים שאפשר לקנות אותם אך ורק אם אתם קונים אותם לאדם שאתם ממש שונאים. מי שקונה משחקים עם ציון כזה, מוכיח את גבול טיפשותו בכך שהוא קנה "זבל". להתחמק בכל מחיר!