Sonic Unleashed - ביקורת
נכתב ע"י BladeBlur בתאריך 31 בינואר 2011
Sonic Unleashed מפתחת: Sonic Team מפיצה: Sega תאריך יציאה: 18/11/2008 ז'אנר: פלטפורמה פלטפורמות: Xbox360, PS3, Wii PS2
למה למפתחים יש צורך לשחרר דברים כל הזמן? Wakeboarding Unleashed, Wrath Unleashed, MX vs ATV Unleashed וכל מה שאנחנו מקבלים אלא
משחקים פשוטים בלי שום דבר פראי בהם. סוניק מצטרף לקבוצת משחקים אלה ב-Sonic Unleashed. למרבה הפלא השם הגיוני אבל המשחק הינו הוכחה חותכת שסגה, עד כמה שהם
"מקשיבים" למעריצים שלהם, עדיין מצליחים להרגיזם בתהליך.
המשחק מתחיל באופן אופטימי לחלוטין. 5 דקות בהם סוניק מפוצץ את המבצר
המעופף של דוקטור רובוט... אהם... "אגמן" ואפילו הופך לסופר סוניק בתהליך. למרבה הצער של הקיפוד לפני שהוא מסוגל להתקיף את אויבו המושבע, אגמן משתמש בקרן
הרסנית שלא רק מחזירה את סוניק למצבו הקודם, אלא גם מצליחה לנפץ את כל כדור הארץ לרסיסים. וואו, הפעם הוא לא צוחק. לא רק זה, אלא בגלל אותה קרן סוניק נהפך
לזאב-קיפוד (או שמא קיפוד-זאב?). לאחר שניפץ את כדור הארץ כדי למצוא אנרגיה מרושעת בתוכו, אגמן זורק את סוניק ממבצרו וסוניק נופל ופוגש ביצור מעופף בשם
צ'יפ, שיש לו אהבה לשוקולד. יחד עם צ'יפ על סוניק להחזיר לא רק את עצמו לקדמותו, אך גם את העולם כולו.
המשחק מחולק למספר חלקים. החלק
הראשון שזהה מאוד ל-Sonic Adventure ו-Sonic the Hedgehog החדש הם הערים (ה-Hub World של המשחק) בו ניתן להסתובב בעיר ולשוחח עם אנשים שונים.
כמו במשחקים הקודמים, אותם אנשים יכולים לתת לסוניק משימות שונות לבצע או, יותר חשוב, באותם מקומות ניתן להיכנס לשלבים עצמם. המקומות עצמם הרבה יותר קטנים
משני המשחקים הנ"ל, אני מודה להם מאוד על כך, אך מצד שני אני עדיין חושב שהערים רק מאטות את הקצב של המשחק. ב-Sonic Adventure לפחות היו סודות רבים כמוסים
שהיה נחמד למצוא, אך במשחקים החדשים זו תוספת מיותרת.
אבל ברצינות, אתם לא פה בשביל לקרוא על החלק הזה של המשחק, נכון?
ובכן יש את השלבים עצמם! המשחק מתרחש במקומות בדיוניים לחלוטין המזכירים מקומות מציאותיים כמו אפריקה וארצות הברית. המבנה עצמו של שלבים אלו הוא שונה
מהמשחקים הקודמים בכך שהדגש הוא ממש על מהירות. Sonic Unleashed, לפחות עד ליציאתו, הוא משחק הסוניק התלת ממדי המהיר ביותר. רוב השלבים בנויים באופן לינארי
ומטרתם היא להדגיש עד כמה הקיפוד שלנו יכול לרוץ מהר. מאוד. בנוסף ליכולותיו הקבועות כמו קפיצה או Grinding הוא יכול להשתמש ב-Ring Boost משמע ככל שסוניק
אוסף טבעות מתמלא מד מתחת למסך שמאפשר לסוניק להיות אף מהיר יותר מקודם בלחיצת כפתור. כמובן שזה מרהיב לראות את סוניק רץ מהר מתמיד, אבל רוב הזמן תמצאו את
עצמכם לא נוגעים בשלב כלל.
ישנם חלקים בהם המשחק עובר באופן חלק לחלוטין לשליטה דו ממדית וקטעים אלה, למרות שהם איטיים יותר במובן
משמעותי, דורשים יכולת ריכוז שבאה בדרך כלל עם משחקי פלטפורמה מסוג זה. ישנם הרבה קירות שניתן לקפוץ עליהם מצד לצד ואויבים רבים שבאמצעותם ניתן להגיע מקצה
אחד של המסך למשניהו.
עד כאן הכל טוב ויפה, סגה למדו לקחים מהמשחק הקודם שהוציאו ועושה רושם שסוף סוף קיבלנו את משחק הסוניק התלת ממדי הטוב
ביותר, נכון? כאן הטעות. סגה, ברוב חוכמתם הרבה, הוסיפו אלמנט חדש, ואם קראתם את הביקורת, מדובר בזאב-קיפוד. בניסיון מיואש לחקות את זלדה ומטרויד גם בסוניק
יש אלמנט של יום ולילה. כשישנו יום, ניתן לשחק עם סוניק הקיפוד, כשישנו לילה, סוניק הופך לזאב-קיפוד. השלבים של הזאב-קיפוד הם איטיים פי-אלף מהשלבים של
סוניק.
1.
נכתב ע"י guyho בתאריך 31 בינואר 2011 בשעה 18:06
ביקורת מצויינת! מפורטת כרגיל אבל.... לטעמי פחות נכונה... באמת? 7 בגרפיקה?!? זה משחק שנראה אשכרה אמיתי בעיקר בשלבי היום... בכל השאר אתה צודק. מבחינת הציון: מה זה באמת גרוע יותר מסוניק 06? כי לסוניק 06 נתת 4.6 והרבה אנשים חושבים שאנלישד יותר טוב. אבל בתכלס ביקורת מצויינת נהנתי לקרוא :) מחכה לביקורת על סוניק קולורס (אם זה מקבל ציון רע אני לא אבין אותך כי זה באמת משחק מדהים! רגע, יצא לך בכלל לשחק בו?)
2.
נכתב ע"י eyal708 בתאריך 31 בינואר 2011 בשעה 18:06
אמממ, ביקורת יפה מאוד, אבל למה לעשות ביקורת על משחק שיצא לפני שנתיים?
3.
נכתב ע"י hcsp1 בתאריך 31 בינואר 2011 בשעה 19:07
הביקורת מעניינת והכל... אבל קיבינימט נמאס לי לראות את המשחק נקטל כי ממש לא מגיע לו לדעתי... רואים שהשקיעו במשחק וגם שלבי הלילה לא נוראיים אבל זאת דעתך... ולכל אחד דעה משלו... נראה לי שסגה הפנימה את העניין בקולורס
4.
נכתב ע"י Meta Ridley בתאריך 31 בינואר 2011 בשעה 20:08
אני מסכים עם רוב החלקים בביקורת, אבל אני ממש לא חושב שהדיבוב רע. לדעתי גריפית' עשה עבודה טובה מאוד במשחק (יותר מדראמנד לדעתי) וגם שאר המדבבים עושים עבודה טובה. חוץ מהמדבב של צ'יפ הוא גרוע.
הגרפיקה הייתה צריכה לקבל לדעתי 8 לפחות כי היא באמת מעולה.שיחקתי בגרסא לווי (שהיא שונה לגמרי) ואני מסכים לגבי השלבי לילה הם פטתיים, אבל השלבי יום בגרסת ווי לא תלויים מדי במהירות כל הזמן.
5.
נכתב ע"י BladeBlur בתאריך 31 בינואר 2011 בשעה 22:10
הבעיה היא שלא כל השלבים בUnleashed מלוטשים כמו שרציתי שהם יהיו, ו7 זה עדיין ציון טוב. הסיבה שזה לא 8... אתם תראו בקרוב.
אני שיחקתי בגרסת ה360 עד הסוף ובWII לחלקה ואני מסכים עם META RIDLEY, לא הכל מהירות, אבל עדיין אני מרגיש שהעיצוב של השלבים עצמו יכול היה להיות יותר טוב.
וידעתי מראש שהציון הסופי של Unleashed יגרום לאנשים לחשוב שאני לא מעריץ אמיתי וכנ"ל, אבל להגיד את האמת קשה לי מאוד לחזור לUnleashed, אני פשוט חושב שהעיצוב של השלבים נדוש לחלוטין.
אבל זה לא שקר, הסיבה למה Unleashed פורסם עכשיו היא אך ורק כי הביקורת הבאה תהיה על Colors.
6.
נכתב ע"י guyho בתאריך 01 בפברואר 2011 בשעה 05:05
הללויה! אני מחכה בקוצר רוח לביקורת הזו! בכל אופן, זה שחלק מהמשחקים אתה לא אוהב, זו זכותך. אתם יודעים מה הסיבה שאני אוהב את כל משחקי סוניק? זה כי אני מסתכל על כל משחק בתור משהו חדש ולא בתור נוסחה קבועה שחייבת להיות רק מהירות ופלטפורמה. אבל בסופו של דבר זה כל אחד ודעתו שלו... אני עדיין מטורף על קולורס ועל אדוונצ'ר 2 והלוואי (למרות שחפרתי על זה בפורומים) שיעשו המשך לאחד מהם (וכשאני אומר לאחד מהם אני מתכוון לאדוונצ'ר XD)
7.
נכתב ע"י BladeBlur בתאריך 01 בפברואר 2011 בשעה 07:07
וגיא, אני מעריך את זה. לכל אחד דעה משלו.
8.
נכתב ע"י Blue blur בתאריך 01 בפברואר 2011 בשעה 17:05
ביקורת מעולה, אך אני לא מסכים עם כמה דברים. קודם כל, דיבוב רע? אתה צוחק עליי, זה הדיבוב הכי טוב שהיה לסוניק עד ליציאת קולורס, והמדובבים השתפרו מאוד מאז סוניק 06. וליתר דיוק, בניגוד לקולורס, בSU אתה כנראה ברוס המקרים תשתמש תמיד בבוסט, אלא אם אתה הולך על בטוח. עכשיו אני מסכים שאין הרבה פלטפורמה, אך אני נוטה יותר לחשוב ששלבי היום הם יותר שלבים שנועדים לספידראנים מהירים וכיפים שדורשים זיכרון ורפלקסים. עכשיו לשלבי הלילה, אני אישית מאוד אהבתי את קטעי הפלטמורמה בשלבי הלילה ולדעתי היו עשויים נהדר(כמו למשל בספאגוניה במגדל השעון), הקרבות לעומת זאת, היו די משעממים לאחר זמן מה-
9.
נכתב ע"י Blue blur בתאריך 01 בפברואר 2011 בשעה 17:05
-אני מצאתי את עצמי משתמש באותם 2-3 קומבואים כל הזמן וכמובן המוזיקה הייתה גרועה והרסה את כל מה שטוב במוזיקה שמתנגנת בשלבים עצמם. באגמנלנד לעומת זאת, האויבים נעשו יותר חזקים וקשים וזה נעשה מאתגר מאוד אך במפתיע כיפי ומרענן כי זה הכריח אותי להיות יותר חכם במתקפות שלי(ועד כמה שזכור לי גם המוזיקה לא התנגנה, לפחות לא תמיד, שזה פלוס), וחבל שכך זה לא היה ברוב המשחק. וכמובן אחרי חומת הטקסט הזאת, אני אישית גם לא מסכים עם הציון, אבל כמובן הציון בא מהטיעונים שלך שברובם נוגדים את הטיעונים שלי(שאני אישית הייתי נותן לו 7).
היה מהנה ומרגיז באותו הזמן לקרוא את הביקורת הזאת :P
10.
נכתב ע"י FirePhoenix בתאריך 01 בפברואר 2011 בשעה 18:06
מסכים אם כל מילה, קולורס פי אלף יותר טוב וכיפי:)
11.
נכתב ע"י liavcol בתאריך 04 בפברואר 2011 בשעה 10:10
אני אישית לא שיחקתי בקולורס אבל אני ממש רוצה את זה אבל לדעתי הגרסא של הווי יותר טובה מאשר הפלייסטיישן 3