| מחבר |
הודעה |
biggoron
חבר צוות


הצטרף: 29 מאי 2004
הודעות: 4176
מיקום: אין לי מושג
|
פורסם:
שבת אוג' 29, 2009 ב-23:46 |
 |
אהבתי את החידות של "מצא את ההבדלים" בין התמונות שמצלמים,
מאוד טוב, אני אוהב לחפש פרטים אבל... לפעמים התמונות האלו...
ממש ממש ממש קשות!, הבדלים קטנים, מצאתי את עצמי פעם
אחת מסמן את כל המפה חלק אחרי חלק ורק בסוף מצאתי מה היה שונה. |
_________________ מדריך ה- Wii השלם שלי.
הכל על חיבור לרשת, מוצרים נלווים ומכס.
http://www.consouls.com/forum/viewtopic.php?t=5186 |
|
|
 |
ADi
שחקן מכור

הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 956
|
פורסם:
ראשון אוג' 30, 2009 ב-00:31 |
 |
באמת? לי קרה שטעיתי פעם 1. אבל כן, הן לא פשוטות. בעיקר זו בבית השעון. |
|
|
|
 |
Jack Frost
שחקן גיבור


הצטרף: 13 יונ' 2009
הודעות: 2780
מיקום: סיילנט היל
|
פורסם:
שלישי ספט' 01, 2009 ב-14:23 |
 |
אבל למה רוב השאלות חשבוניות למה?
אני אוהב את המשחקים אבל השאלות קשות לי מידיי =< |
_________________
 |
|
|
 |
biggoron
חבר צוות


הצטרף: 29 מאי 2004
הודעות: 4176
מיקום: אין לי מושג
|
פורסם:
שלישי ספט' 01, 2009 ב-21:40 |
 |
עכשיו הגעתי לאיזה רצף חידות של כדורים על לוח שצריך
להעביר כדור מעל כדור על מנת להעלים אותם ולהישאר
עם כדור אחד בלבד על הלוח, אני... פשוט... חולה... על זה!,
יש לי לוח כזה בבית ואני יודע איך לפתור אותו לגמרי, מלוח מלא...
ועד האחרון שנשאר על הלוח, איזה פאזל אדיר!. |
_________________ מדריך ה- Wii השלם שלי.
הכל על חיבור לרשת, מוצרים נלווים ומכס.
http://www.consouls.com/forum/viewtopic.php?t=5186 |
|
|
 |
ADi
שחקן מכור

הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 956
|
פורסם:
שני אוק' 05, 2009 ב-11:50 |
 |
סתם אנקדוטה מצחיקה, פרופ' לייטון יצא לפני שבוע בבריטניה והיה מקום שני אחרי היילו:OSDT, ובשבוע שאחרי הוא עתה נמצא במקום השלישי ו-OSDT במקום הרביעי. משעשע.
http://www.chart-track.co.uk/index.jsp?c=p%2Fsoftware%2Fuk%2Fa rchive%2Findex_test.jsp&ct=110032&arch=t&lyr=2009&year =2009&week=40 |
|
|
|
 |
megadeoxys
שחקן גיבור


הצטרף: 29 אפר' 2007
הודעות: 1956
|
פורסם:
שישי אוק' 16, 2009 ב-15:11 |
 |
טוב, סיימתי את המשחק, משחק ממש מדהים
אבל לא בטוח שיש לי כוח לסיים את הכל, שאר החידות ממש ממש קשות. |
_________________
 |
|
|
 |
matan
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-15:17 |
 |
| ADi כתב: |
| מי שמגיע לחידה עם ראשי העיר, שיגיד לי אם הפיתרון נראה לו הגיוני, כי לא זה פשוט לא הגיוני בעליל. |
דוקא אהבתי את החידה. אני אסביר את הפתרון - אבל נתחיל מניסוח החידה המדויק:
Three people at odds with one another are running for mayor in the upcoming town election. Including these three candidates, the town has a voter population of 40 people. In order to win, a candidate must get more votes than any other candidates. If each of the 40 voters casts a single vote and every vote is recognized, what is the fewest number of votes a candidate needs to secure victory with certainty?
פתרון: (אני אנסה לשים בספוילר, מקווה שיעבוד)
קודם כל אני אבהיר שהשאלה היא לא - "עם כמה קולות אפשר לנצח", אלא "כמה קולות צריך כדי להבטיח נצחון ודאי". ברור שאפשר לנצח גם עם 15 קולות למשל אם לאחרים הצביעו 12 ו-13 קולות, אבל אם שיחדת 15 תושבים ויש לך 15 קולות "בכיס" עדיין הנצחון לא מובטח כיוון שיתכן שלראשי עיר האחרים יצביעו למשל 16 ו-9 אנשים.
עכשיו התשובה המתבקשת היא 21, כיוון שאז בטוח שלכל ראש עיר אחר יצביעו לכל היותר 19 אנשים. לעומת זאת, אם יש רק 20 קולות, עדיין יכול להיות שגם לראש עיר האחר יהיו 20 קולות (ולשלישי 0) ואז לא תנצח (כי יהיה תיקו).
הקאץ' בחידה הוא שרשום שגם ראשי העיר מצביעים ("including these three candidates") ורשום שהם לא אוהבים זה את זה (at odds with one another) ולכן ברור שכל מועמד יצביע לעצמו. לכן, המקרה שתואר למעלה (20-20-0) אינו אפשרי, כך ש-20 קולות כבר מבטיחים נצחון (כי לכל מועמד אחר יהיו לכל היותר 19 קולות)
תשובה סופית - 20
אני כרגע באמצע המשחק אבל בינתיים הוא מעולה ולדעתי החידות דוקא מנוסחות סבבה |
|
|
|
 |
matan
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-15:25 |
 |
ואם כבר זה גם סתם דיון חידות אז הנה חידה פשוטה ונחמדה לדעתי:
יש אדם שהיה לו בן זכר. לבן הזה היה גם כן בן זכר (כלומר, נכד של האדם המקורי). לנכד היה גם כן בן זכר, שגם לו היה בן זכר וכך הלאה במשך 200 דורות. מה הסיכוי שהסיפור הזה אכן התרחש במהלך ההיסטוריה? |
|
|
|
 |
megadeoxys
שחקן גיבור


הצטרף: 29 אפר' 2007
הודעות: 1956
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-15:47 |
 |
אני יכול להגיד שזה לא 50 אחוז!@#$ |
_________________
 |
|
|
 |
eran
שחקן אלוף


הצטרף: 02 יול' 2008
הודעות: 1587
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-17:04 |
 |
| matan כתב: |
ואם כבר זה גם סתם דיון חידות אז הנה חידה פשוטה ונחמדה לדעתי:
יש אדם שהיה לו בן זכר. לבן הזה היה גם כן בן זכר (כלומר, נכד של האדם המקורי). לנכד היה גם כן בן זכר, שגם לו היה בן זכר וכך הלאה במשך 200 דורות. מה הסיכוי שהסיפור הזה אכן התרחש במהלך ההיסטוריה? |
תלוי כמה בנים כל אחד הוליד.
הראשון שיצא להם זכר? |
|
|
|
 |
megadeoxys
שחקן גיבור


הצטרף: 29 אפר' 2007
הודעות: 1956
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-18:16 |
 |
בן זכר אחד לכל בן |
_________________
 |
|
|
 |
eran
שחקן אלוף


הצטרף: 02 יול' 2008
הודעות: 1587
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-19:52 |
 |
|
|
 |
megadeoxys
שחקן גיבור


הצטרף: 29 אפר' 2007
הודעות: 1956
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-20:14 |
 |
אם אתה מתחיל להתעסק עם זה ככה זה הופך לבעיה מתמטית שאי אפשר לחשב בראש.
אז אני חושב שאפשר להניח שלכל אדם היה בן זכר אחד. |
_________________
 |
|
|
 |
eran
שחקן אלוף


הצטרף: 02 יול' 2008
הודעות: 1587
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-20:31 |
 |
|
|
 |
matan
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80
|
פורסם:
חמישי אוק' 22, 2009 ב-20:53 |
 |
לכל אחד בשושלת יש בן זכר כלשהו (כלומר יתכן שיהיו לו גם מספר ילדים נוספים - בנים ו/או בנות - אך יש לפחות בן זכר אחד שהוא הבא בשושלת).
התשובה היא לא חצי בחזקת 200.
רמז דק מאוד: הפתרון לא דורש שום חישוב מסובך |
|
|
|
 |
|
|
|
|