ConSouls
 משתמש
 סיסמה
הרשמה | שכחתי סיסמה
מהי קונסולת הדור השמיני הבייתית הראשונה שרכשתם או מתכננים לרכוש?
Wii-U

Xbox One

PlayStation 4

אין תכנון לרכוש אף אחת


אם ברשותך משתמש רשום, אנא התחבר לפני ההצבעה
לקבלת עדכונים, תחרויות, הזמנות לארועים ועוד - הרשמו לעלון שלנו!

שם:       
דוא"ל:    
לא למלא:
         





תרגום מהיר

!בדקו איך אתם יכולים לתרום לאתר

Firefox - מומלץ


     

     

     

שמור אותנו בדלישס!      





 ביקורת

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance - ביקורת
נכתב ע"י hcsp1 בתאריך
03 בדצמבר 2012


Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance
מפתחת: Square Enix
מפיצה: Square Enix
תאריך יציאה: 20/07/2012
ז'אנר: פעולה-תפקידים
פלטפורמות: Nintendo 3DS





 

לפני 10 שנים נחת על מדפי החנויות אחד מהמשחקים המוזרים ביותר שידע עולם הגיימינג, Kingdom Hearts. מה כה מוזר במשחק ההוא? ובכן, רובכם בוודאי מכירים את Final Fantasy, סדרת משחקי התפקידים המצליחה של Squre Enix. לא מהמשחקים שהייתם מסווגים כידידותיים לכל המשפחה נכון? רובכם בוודאי מכירים את דיסני (וברצינות אם לא, מה הבעיה שלכם?), המקום הכי שמח בעולם וחלק מילדותו של כל אחד, נכון? שני הדברים הכי לא קשורים בעולם, הלא כך? טוב, זה היה Kingdom Hearts, משחק מז'אנר הפעולה-תפקידים שמשלב את דמויות Final Fantasy עם אלו של דיסני.

 

למרות הקונספט ההזוי משהו של המשחק והפסימיות של הקהל כלפיו, המשחק הפך להצלחה ביקורתית וכלכלית. איך מתעלים על הצלחה כזאת? בדרך הנ"ל: עושים מעין משחק המשך לקונסולת ה-GameBoy Advance, המשך אמיתי (KH2) שכמו המקור יצא ל-PlayStation 2, משחק מקדים ל-PSP, שני משחקים ל-Nintendo DS כאשר אחד הוא המשך למשחק שיצא לגיימבוי אדבנס ואחד הוא המשך ל-KH2 שיצא במקור לטלפונים הניידים (הטלפונים הניידים! ולא, לא אייפונים. טלפונים סלולארים!). מבולבלים? לא מאשים אתכם. בכל מקרה, לכבוד ציון העשור של הסדרה החליטו לפנק אותנו בעוד מעין המשך ל-Nintendo 3DS (יופי, עוד קונסולה לאוסף). האם הוא מקדם את הסדרה לאיפה שהוא או שהוא ממשיך לדרוך במקום? בואו נצלול פנימה ונגלה.

 

 

 

 

 

המשחק נפתח לאחר Kingdom Hearts Coded (שזמין לטלפונים הסלולארים וגם ל-Nintendo DS), שהיה המשחק האחרון מבחינה כרונולוגית עד כה. סורה (Sora) וריקו (Riku), גיבורי הסדרה מזומנים ע"י המלך מיקי (מאוס) אל הקוסם יאן סיד (הקוסם ההוא מהסרט Fantasia) בכדי לעבור את מבחן ה-Mark Of Mastery שיהפוך אותם לאדוני Keyblade (נשקים בצורת מפתח שמאפיינים את הסדרה) רשמיים. כדי לעבור את המבחן צריכים גיבורינו לטייל ב"7 עולמות ישנים" ולנעול את חורי המנעול של אותם עולמות. ברגע שהם יסיימו זאת הם יוכתרו אדוני 'קיבלייד' רשמיים.

 

העלילה במשחק אינה משהו מיוחד אבל לעומת הכותרים האחרונים, היא באמת מקדמת את הסיפור העיקרי קדימה במקום להיות עוד סיפור צד שנועד אך ורק לקבלת מזומנים. למרות שהסיפור סביר, הסוף של המשחק הוא כנראה הסוף הכי הזוי, מוזר, מופרח, אבסורדי ועוד אלפי מילים שלא עולות לי לראש כרגע, עד שכמעט זרקתי את המכשיר הזעיר אל הרצפה בחוזקה. אני כמובן לא עומד לתת פה ספויילרים לאלו מכם שירצו לשחק במשחק לאחר קריאת הביקורת אבל הסוף של המשחק הוא בהחלט אחד מהדברים שהכי הרסו לי את הסיפור הטוב ביותר בסדרה מאז Kingdom Hearts 2. למזלנו, סיפור זה לא הכול, והמשחק עצמו מפצה על כך ברובו.

 

אם שיחקתם באחד ממשחקי הסדרה הקודמים (ואני בטוח שכן, כי אלו שלא שיחקו בטח כבר סגרו את הדפדפן אחרי הפסקה השנייה) לא אמורה להיות לכם בעיה להיכנס למשחק הזה. סורה וריקו מתנהגים כמו במשחקי הסדרה הקודמים: הם רצים, קופצים, מתחמקים ומניפים את מפתח העיר שלהם כאילו אין מחר. אין הבדל ממשי בין שתי הדמויות פרט ליכולות מסוימות שתקבלו ולמבנה הסיפורי של העולמות. למה הכוונה? הרשו לי להסביר. כמו משחקי הסדרה הקודמים, העולמות במשחק מבוססים על סרטי דיסני שיצאו במהלך השנים ולרוב גיבורינו יזרקו אל תוך הסיפור של אותו סרט.

 

אבל הפעם, כל דמות מתערבת בחלק שונה של הסרט המיוצג. לדוגמא, בעולם אשר מבוסס על הסרט "פינוקיו", סורה נכנס לסיפור ברגע בו הצרצר ג'ימיני מחפש את ילד העץ בקרקס ואילו ריקו נכנס לעניינים לאחר שהלוויתן בולע את פינוקיו וג'פטו. במהלך שיטוטיכם בשלב בו אתם נמצאים ייצא לכם להיתקל באויבים התורנים שלנו למשחק, ה-Dream Eaters (להלן אוכלי חלומות). מה הם בדיוק? זה תלוי. כמה מהם נראים כמו עטלפים, כמה נראים כמו סוסים וכמה נראים כמו כל מיני יצורים מוזרים. רוב הזמן ניתן להתעלם מהם ופשוט לרוץ להמשך העלילה, אבל מומלץ להילחם בכל אחד שמופיע מולכם כדי לעלות רמות כי כמו כל ARPG (או כל RPG לצורך העניין) ככל שאתם ברמה גבוהה יותר כך אתם חזקים יותר.

 

 

kingdom-hearts-3d-ddd-1

 

 

אבל אל תחשבו לרגע שאתם לבדכם במאבק מול כוחות הרשע. למרות שאוכלי החלומות (למה השמות של האויבים המרכזיים במשחקים האלה כאלה מטופשים בעברית?) נגדכם, באפשרותכם ליצור אוכלי חלומות שמטרתם לעזור לכם להילחם. ניתן אפילו להקצות להם פקודות לעזרה כמו הגנה או ריפוי למקרה והבריאות שלכם נמוכה. ניתן ליצור אוכלי חלומות ע"י אסיפת מתכונים שמוחבאים בתיבות אוצר ברחבי השלבים ומרכיבים שניתן למצוא גם כן בתיבות או לקנות בחנויות.

 

לאחר שיצרתם אחד, אתם יכולים לשחק איתו בכל מיני דרכים כדי לשפר את יכולתו ואף לפתוח קסמים חדשים עבורכם. ניתן לצרף אליכם עד שני אוכלי חלומות שיצרתם כדי שיעזרו לכם בקרב בדרכים שונות. סורה וריקו יכולים להשתמש בכוחות של היצורים האלו כל אחד בדרכו שלו. לדוגמא, סורה תוקף בעזרת היצורים בשלל דרכים יצירתיות ואילו ריקו משתלב עם אוכלי החלומות בכדי לבצע קומבואים רצחניים שאינו יכול לבצע לבד. השימוש באוכלי החלומות עובד טוב ואף מספק מאוד ברגע שאתם מנצחים בוס מסוים בעזרת שילוב אבסורדי של יצורים דמויי ארנב וסוס ע"י כניסה בו מספר פעמים.

 

למרות שהמשחקיות בבסיסה נשארה דומה למשחקי הסדרה הקודמים ישנם כמה שינויים ותוספות. ראשית, סורה וריקו כעת מסוגלים לנוע מהר יותר ברחבי השלב ע"י קפיצה על קירות ומעקות, אתם אפילו מסוגלים לתקוף ברגע קפיצה מקיר או מעקה מסוים וביצוע המהלך על אויבים יכול לגרום להם נזק כפול. מיותר לציין שהעניין יכול לשמש גם דרך מעולה להתחמק מהתקפות אויבים. תוספת נוספת למשחק היא ה-Reality Shift, כשאויב קרוב למות יופיע עליו סימן שמסמל לכם להתחיל בביצוע הפעולה.

 

הפעולות עצמן משתנות מעולם לעולם ואת הפעולות אתם מבצעים בעזרת עט הסטיילוס של הקונסולה הזעירה. לדוגמא, בעולם המבוסס על "הגיבן מנוטרדאם" תתבקשו לשרטט בעזרת הסטיילוס קו תקיפה עבור הדמות שלכם וברגע שסיימתם, סורה או ריקו יתחילו לתקוף את האויבים המסומנים במהירות אדירה ואילו בעולם המבוסס על "פנטסיה" תצטרכו לבצע אירוע QTE (ובשמו המלא Quick Time Event) בכדי להיפטר מהאויב. התוספת עצמה לא מדהימה והרבה פעמים אפשר להתעלם ממנה לחלוטין אך היא אינה רעה ויכולה להקל בהריגת אויבים.

 

תוספת אחת שאני יכול להגיד שאני לא סובל ואני מקווה שהיא לא תופיע במשחקי ההמשך היא מערכת הנפילה (Drop). מה היא עושה? ובכן, זוכרים שאמרתי שבמהלך המשחק תשלטו בסורה ובריקו? טוב, אז זה לא שלכל דמות יש סיפור משלה שמתקשר לדמות השנייה כמו משחקי Sonic Adventure, הו לא, בואו לא נלך לשם בכלל. מתחת למד הבריאות שלכם ישנו "מד הנפילה" שמתרוקן לאט לאט ככל שאתם מתקדמים. כשהמדד נגמר יעניק לכם המשחק עוד חצי דקה כדי שתוכלו לסגור כמה עניינים לפני הנפילה. כשחצי הדקה תיגמר ישקעו גיבורינו בשינה כאילו לא ישנו 10 שנים והשליטה תעבור אל הדמות השנייה. מה הבעיה במערכת הזאת? מיד אגיע לזה.

 

 

kingdom-hearts-3d-ddd-1

 

 

השינוי הכי בולט במשחק הוא לוח הפקודות של הדמות. במשחקים הקודמים לוח הפקודות כלל תתי תפריטים לקסמים שברשותכם, חפצים ופקודות כאלו ואחרות. המשחק הזה משנה טיפה את החוקים. הכפתור A משמש התקפה ולחיצה מתמשכת עליו תיצור קומבו. במהלך המשחק ילמדו צמד המתלמדים שלל יכולות וקסמים חדשים שהם יכולים להוסיף לארסנל הפקודות שלהם. במהלך הקרב תוכלו לבחור את הפקודה הרצויה בעזרת החצים ולהשתמש בה באמצעות הכפתור X.

 

לאחר השימוש בפקודה היא תצטרך להיטען למשך כמה שניות לפני שתוכלו להשתמש בה שוב. המערכת הנ"ל עובדת ממש טוב ומכניסה אלמנט נוסף של אסטרטגיה לקרבות. קרב בוס מסוים יכול להיות מצד אחד קל עד גיחוך או קשה עד דמעות והכל תלוי רק בלוח הפקודות שלכם, ככה שגורלכם בידכם בכל מהלך ואתם אלו שתקבעו אם תשרדו או תמותו.

 



1 2
תגובות
 0
כתוב תגובה הדפס כתבה הרשם להזנה
שמור ושתף



תגובות


רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, בכדי להגיב התחברו למערכת
דרך פאנל הכניסה שבצד שמאל למעלה.
אם אינכם רשומים לחצו כאן להרשמה מידית לאתר ולפורום.



600 / תווים נותרו לתגובה