הדף נטען.. המתן בבקשה!



הדף עדיין לא מופיע? לחץ כאן
 
אינדקס הפורומים של ConSouls
!בדקו איך אתם יכולים לתרום לאתר
 חזרה לאתר  •  אינדקס הפורום  •  צ'אט  •  שאלות נפוצות FAQ  •   חיפוש בפורום  •  רשימת חברים  •  קבוצות משתמשים   •  הרשמה  •  פרופיל  •  התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות  •  התחבר
 Professor Layton and Diabolical Box (וגם דיון החידות הרשמי) צפה בנושא הבא
צפה בנושא הקודם



פורום זה נעול, אתה לא יכול לפרסם, להגיב או לערוך נושאיםנושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
מחבר הודעה
megadeoxys
שחקן גיבור
שחקן גיבור


הצטרף: 29 אפר' 2007
הודעות: 1956

הודעהפורסם: חמישי אוק' 22, 2009 ב-21:20 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

100 אחוז כי אמרת שזה קרה?

_________________
eran
שחקן אלוף
שחקן אלוף


הצטרף: 02 יול' 2008
הודעות: 1587

הודעהפורסם: חמישי אוק' 22, 2009 ב-21:25 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

כן נשמע כמו חידה מתחכמת Image

הנה עוד אחת:
שעון מצלצל כל שעה עגולה, את מספר השעה בצלצולים. 5 שניות כל צילצול.
אז בשעה 3 הוא יצלצל 3 צילצולים שכל צילצול 5 שניות.
כמה זמן יקח לכם לשמוע מה השעה בשעה 12?

זה מהחידות שמורידים מהאינטרנט בלייטון הראשון.
matan
שחקן באימונים
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80

הודעהפורסם: חמישי אוק' 22, 2009 ב-21:30 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

megadeoxys כתב:
100 אחוז כי אמרת שזה קרה?


התשובה נכונה אבל ההסבר שגוי. זה אכן קרה אבל איך אני יכול להיות כ"כ בטוח?      (סוף התשובה)

החידה לא מתחכמת, היא פשוט חידה שהפתרון שלה בעניי מפתיע מאוד, אבל אחרי שמבינים אותו זה פתאום נראה כל כך פשוט שלא ברור לך איך לא עלית על זה מייד Smile

רמז גדול מאוד:
כל אחד מהמשתתפים בפורום (בהנחה שכולכם בנים) הוא חבר בשושלת כמו זו שתוארה בחידה


נערך לאחרונה על-ידי matan בתאריך חמישי אוק' 22, 2009 ב-21:35, סך-הכל נערך פעם אחת
matan
שחקן באימונים
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80

הודעהפורסם: חמישי אוק' 22, 2009 ב-21:34 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

eran כתב:
כן נשמע כמו חידה מתחכמת Image

הנה עוד אחת:
שעון מצלצל כל שעה עגולה, את מספר השעה בצלצולים. 5 שניות כל צילצול.
אז בשעה 3 הוא יצלצל 3 צילצולים שכל צילצול 5 שניות.
כמה זמן יקח לכם לשמוע מה השעה בשעה 12?

זה מהחידות שמורידים מהאינטרנט בלייטון הראשון.


אני מניח שהפתרון הוא לא 60 שניות, כי אז זה היה פשוט מידי, אבל אני לא מבין איך זה יכול להיות כל דבר אחר...

(לא הורדתי את החידות בלייטון הראשון כי מעולם לא הצלחתי לחבר את ה-DS שלי לאינטרנט בדירה)
megadeoxys
שחקן גיבור
שחקן גיבור


הצטרף: 29 אפר' 2007
הודעות: 1956

הודעהפורסם: חמישי אוק' 22, 2009 ב-22:00 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

אני אניח שזה לא 0 שניות כי הוא יתחכם ולא יצלצל בכלל!

מתן, כי אם אחד לא היה זכר לא הייתי קיים?
זה נשמע דבילי, כאילו יכלה להיות נקבה שתתחתן עם מישהו וזהו
אין לי רעיונות האמת, אני בעד למסור את התשובה!

_________________
eran
שחקן אלוף
שחקן אלוף


הצטרף: 02 יול' 2008
הודעות: 1587

הודעהפורסם: חמישי אוק' 22, 2009 ב-23:02 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

אהה זה כמו נגיד אדם וחווה שהולידו בנים ובנות,
שהתרבו וככה חייבים להוליד עוד בנים כי אם היו רק בנות זה לא היה נמשך.
לא?


בקשר לשעון, רמז: אישית חשבתי על התשובה אבל חשבתי שזה לא הגיוני שהתשובה כזאת. אולי גם לכם זה קרה..
matan
שחקן באימונים
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80

הודעהפורסם: חמישי אוק' 22, 2009 ב-23:29 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

eran כתב:
אהה זה כמו נגיד אדם וחווה שהולידו בנים ובנות,
שהתרבו וככה חייבים להוליד עוד בנים כי אם היו רק בנות זה לא היה נמשך.
לא?


כן, אבל זה עדיין לא מסביר למה חייב להיות בן בכל דור (כמו שאמר מגה, אפשרי שיהיה מישהו שיש לו רק בנות ואחת הבנות תוליד בנים בעזרת בן משושלת אחרת).

טוב, אני אתן כבר את הפתרון המלא למי שמעוניין (אבל אתם מוזמנים לא לקרוא ולהמשיך לחשוב על זה כי זה באמת מאוד פשוט )

הפתרון:


דוגמא לדרך ליצור שושלת כזו - קחו את עצמכם (אתם האחרונים - כלומר מספר 200 בשושלת). יש לכם אבא. לאבא שלכם יש אבא (=סבא), ולסבא שלכם יש אבא (סבא רבא) וכך הלאה אפשר להמשיך 200 פעמים עד לסבא רבא רבא רבא רבא (200 פעמים רבא). זו שושלת באורך 200 של זכרים שמקיימת את הסיפור בחידה

סוף הפתרון המלא

דרך אגב, דבר מעניין בנוגע לפתרון הוא שאפשר ליצור באופן כזה כל רצף של זכרים נקבות שרוצים, למשל שושלת באורך 200 של נקבות, ושושלת באורך 200 של זכר-נקבה-זכר-נקבה לסירוגין (מישהו שהיתה לו בת שלה היה בן שלו היתה בת שלה היה בן וכך הלאה) או זכר-זכר-נקבה-זכר-זכר-נקבה וכו'.


נערך לאחרונה על-ידי matan בתאריך חמישי אוק' 22, 2009 ב-23:33, סך-הכל נערך 2 פעמים
megadeoxys
שחקן גיבור
שחקן גיבור


הצטרף: 29 אפר' 2007
הודעות: 1956

הודעהפורסם: חמישי אוק' 22, 2009 ב-23:48 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

אבל זה עדיין מפגר, זה לא שושלת אחת PER SAY, זה איזה מיליון
ז'תומרת יכול שהיה אבא, ואז נולד לו בן, ואז עוד אחד, ואז בת שהתחתנה עם מישהו משושלת אחרת, ואז הבן שלהם זה אבא שלי

או שאני לא מבין פה משהו או שהחידה לקויה.

_________________
matan
שחקן באימונים
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80

הודעהפורסם: חמישי אוק' 22, 2009 ב-23:57 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

megadeoxys כתב:
אבל זה עדיין מפגר, זה לא שושלת אחת PER SAY, זה איזה מיליון
ז'תומרת יכול שהיה אבא, ואז נולד לו בן, ואז עוד אחד, ואז בת שהתחתנה עם מישהו משושלת אחרת, ואז הבן שלהם זה אבא שלי

או שאני לא מבין פה משהו או שהחידה לקויה.


לא - אני אסביר בפירוט עבור הדוגמא שלך. הדוגמא שלך היתה של שושלת באורך 6 אז ניצור שושלת כזו:

אבא של אבא של אבא של אבא של אבא שלך
שבנו היה אבא של אבא של אבא של אבא שלך
שבנו היה אבא של אבא של אבא שלך
שבנו היה אבא של אבא שלך
שבנו היה אבא שלך
שבנו היה אתה

זו שושלת באורך 6 של זכרים בלבד. הדוגמא שאתה נתת היתה של שושלת אחרת כי הרביעי בשושלת אצלך היתה נקבה (כלומר אמא של אבא שלך) ולא זכר.
megadeoxys
שחקן גיבור
שחקן גיבור


הצטרף: 29 אפר' 2007
הודעות: 1956

הודעהפורסם: שישי אוק' 23, 2009 ב-07:30 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

אבל זה בדיוק העניין, לא חייב להיות הכל גברים והכל נשים בשושלת אחת
והסיכויים שזה יקרה גם לא גדולים במיוחד. זה מצריך חישוב של הסתברות.

_________________
matan
שחקן באימונים
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80

הודעהפורסם: שישי אוק' 23, 2009 ב-07:58 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

טוב, קשה לי כבר להמשיך להסביר כי אני לא ממש מבין מה הבעיה. השאלה היתה האם קיימת שושלת כזו (למשל באורך 6 - באופן דומה עבור 200). אכן קיימת כזו כמו בדוגמא שהבאתי בפירוט למעלה - כל האנשים בדוגמא שנתתי הם אנשים שאכן היו קיימים בעולם, וכל אחד מהם הוא בן זכר של זה שהיה לפניו, אז מה הבעיה?

אם זה עדיין לא ברור תחשוב על אותה שאלה עבור שושלת באורך 2. כלומר - השאלה היתה "מהו הסיכוי שאי פעם בהסטוריה האנושית היה מישהו שהיה לו בן ושלבן הזה היה בן". הסיכוי הוא 100%, כי לסבא שלי מצד אבא היה בן (אבא שלי) ולאבא שלי היה בן (אני).
matan
שחקן באימונים
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80

הודעהפורסם: שישי אוק' 23, 2009 ב-08:01 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

eran כתב:
כן נשמע כמו חידה מתחכמת Image

הנה עוד אחת:
שעון מצלצל כל שעה עגולה, את מספר השעה בצלצולים. 5 שניות כל צילצול.
אז בשעה 3 הוא יצלצל 3 צילצולים שכל צילצול 5 שניות.
כמה זמן יקח לכם לשמוע מה השעה בשעה 12?


אה אוקיי, נראה לי שהבנתי מה התשובה!

התשובה היא 55 שניות, כיוון שאחרי 55 שניות יגמר הצלצול ה-11 ויתחיל הצלצול ה-12, ולא צריך לחכות שיגמר הצלצול ה-12 כדי לדעת מה השעה
megadeoxys
שחקן גיבור
שחקן גיבור


הצטרף: 29 אפר' 2007
הודעות: 1956

הודעהפורסם: שישי אוק' 23, 2009 ב-13:19 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

מתן, אבל שאלת מה הסיכויים, רק כי אולי זה באמת קרה לא אומר שהסיכוי שזה באמת קרה הוא 100 אחוז

למרות שכן אהבתי את הניסוח הזה:
היה פעם אבא, לאבא הזה היה בן, וגם לו היה בן וכן הלאה במשך 200 דורות, מה הסיכוי שזה קרה במציאות?

ואז 100 אחוז, כי הרגע אמרת לי שהיה.

_________________
eran
שחקן אלוף
שחקן אלוף


הצטרף: 02 יול' 2008
הודעות: 1587

הודעהפורסם: שישי אוק' 23, 2009 ב-14:17 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

כן זה לא חייב לקרות,
והתשובה נכונה Image
matan
שחקן באימונים
שחקן באימונים


הצטרף: 15 יונ' 2009
הודעות: 80

הודעהפורסם: שישי אוק' 23, 2009 ב-18:53 הגב עם ציטוטחזרה למעלה

megadeoxys כתב:
מתן, אבל שאלת מה הסיכויים, רק כי אולי זה באמת קרה לא אומר שהסיכוי שזה באמת קרה הוא 100 אחוז


הא?? Image אבל הראתי שזה אכן באמת קרה לא שזה "אולי באמת קרה" (אלא אם כן אתה לא בטוח שאבא של אבא של אבא של אבא של אבא שלך היה אדם אמיתי). טוב, אני כבר נכנע Image  החידה תקפה וחוקית לגמרי בלי שום התכחמויות אבל אין לי כוח כבר להמשיך להסביר. אני אתן אולי הסבר אחרון בכל זאת רק למקרה שזה יבהיר - השאלה בעצם היתה שקולה ללשאול "מה הסיכוי שאי פעם היה מישהו שהיה לו אבא ושלאבא הזה היה אבא ושלאבא הזה היה אבא וכך הלאה במשך 200 דורות". כשמנסחים את זה ככה זה שקול לגמרי, אבל כאן ברור שהסיכוי הוא 100% כיוון שלכל אחד חייב להיות אבא.

אולי עדיף לנסח את השאלה "האם אי פעם היה אדם שהיה לו בן שהיה לו בן שהיה לו בן שהיה לו בן במשך 200 דורות?" ולא לבלבל עם "מה הסיכוי".
הצג הודעות מלפני:      
פורום זה נעול, אתה לא יכול לפרסם, להגיב או לערוך נושאיםנושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב


 קפוץ אל:   



צפה בנושא הבא
צפה בנושא הקודם
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה





Powered by phpBB © phpBB Group :: FI Theme :: כל הזמנים הם GMT + 2 שעות

ConSouls.com © כל הזכויות שמורות 2016